Motiverte til å starte radio-overgangen

Norges Bilbransje Forbunds (NBF) årlige Servicemarked.konferanse er for alle aktører innen bil og bilservice i Norge. Markedssjef i Digitalradio Norge, Jarle Ruud motiverte bransjen til å sette fart på radio-oppgraderingene.

Årets NBF-konferanse tar for seg temaer som rekruttering og utvikling. NBFs medlemmer møtes årlig til en servicemarkedskonferanse som retter søkelyset på bransjerelaterte spørsmål. Her er også digitalradio en naturlig del av agendaen.

– Vi vet at det er noe det er noen handlere som trenger mer generell kunnskap om digitalradio og DAB, og hvilke type løsninger som kan brukes til de ulike bilmerkene, sier Jarle Ruud, markedsjef i Digitalradio Norge.

Ruud holdt innlegg for deltagerne der han snakket om det kommende teknologiskiftet på radio, og særlig biloppgraderinger. Han fortalte også om radiokampanjen som er i emning.

I november lanserer radiobransjen en bred innholdskampanje som setter fokus på det nye mangfold norsk radio har fått med overgangen til digital radio. Norge har nå fått 24 riksdekkende kanaler, mot bare 5 riksdekkende kanaler på FM. Lytterne har aldri tidligere hatt så mye innhold å velge blant. Kampanjen skal vises både på TV og radio.

Ruuds innlegg la vekt på at det nå er bilbransjens mulighet til å tilby kompetanse og service.

Trenger du mer informasjon om radio i bil – for eksempel finne riktig løsning for ditt merke?

Ta kontakt med Radiobilene: daniel@radio.no