Dr. Christian Vogg
Leder for musikk og radio, EBU. Vogg er ansvarlig for verdens største musikkutveksling og er involvert i strategiske spørsmål som digital radio og fremtiden for radio generelt. Vogg har jobbet for tyske Westdeutcher Rundfunk, WDR, hvor han var redaktør, reporter og programleder. Han jobbet med radio, men også med TV og var blant annet utenrikskorrespondent i den arabiske verden. Deretter ble han seniorrådgiver for generaldirektøren, og var involvert i utviklingen av organisasjonens digitale strategi. Vogg ledet prosjektet for å skape WDRs nye online audio- og videoportal, WDR Mediathek. I sin siste stilling hos WDR, koordinert han organisasjonens metadatarelaterte prosjekter.
Ford Ennals
Adm.dir, Digital Radio UK (DRUK). Selskapet er ansvarlig for å lede utvikling og markedsføring av digital radio i Storbritannia og er finansiert av BBC og kommersielle radiogrupper. DRUK jobber med å stimulere en akselererende digital radio-bruk og lytting for å oppnå de nødvendige markeds- og forbrukerforholdene, slik at disse understøtter regjeringens plan for digitalradio-omlegging. Både DRUK, DCMS og Ofcom jobber opp mot regjeringens handlingspln for digital radio. Selskapet jobber med kommunikasjonskampanjer for digital radio og samarbeider med forsyningskjeden inkludert bilprodusenter. Ford var administrerende direktør i Digital UK og utviklet gjennomførings- og kommunikasjonsplan for en vellykket digital TV-overgang. Ford har tidligere jobbet som kommersiell- og markedsføringsdirektør i Universal Music og British Airways.
Helmut Bauer
Leder for digital radio Deutchland. Hans nåværende arbeid fokuserer på kringkastingens infrastruktur og nye medieteknologier, spesielt radio. Som senioranalytiker rådgir og støtter han produsenter , myndigheter og regulatorer. Han har tidligere vært administrerende direktør i ulike medieselskaper og er en av pionerene innen privat kringkasting i Tyskland. Siden 2012 har han vært medlem av Styret i EPJ Institute of European Media Law. Han har gitt ut en rekke publikasjoner og var i mange år en foreleser ved flere universiteter. Han studerte jus, journalistikk, politikk og etnologi i Heidelberg og Mainz.
Dee Ford
Konsernsjef Radio, for den britiske avdelingen av Bauer Media Gruppen. Bauer Media har en multi-plattform portefølje på over 60 kommersielle stasjoner lokalt og nasjonalt, inkludert digitale stasjoner som Absolute Radio, Magic, KISS, og Bauer City. Nesten 16 millioner lyttere tuner inn på en Bauer Radio-stasjon hver uke, Bauer Media UK har det største kommersielle digital radiopublikum. 51% av radiokonsernets lyttings foregår via en digital enhet (gjennomsnitt er på 39,6% i Storbritannia). Dee er høyt respektert i bransjen for sine mange faglige prestasjoner; hun er lidenskapelig opptatt av radio som medium og fordelene radio gir publikum.
Patrick Hannon
Visepresident for Corporate Development i Frontier Silicon og president, WorldDMB Patrick Hannon. Hannon ble valgt til president i WorldDMB i november 2013. Hans rolle er å arbeide med politikere, myndigheter og aktører i bransjen, inkludert offentlige og private kringkastere, nettoperatører , utstyrsprodusenter , forhandlere og bilprodusenter, for å sikre at digital radio er vellykket rullet ut i så mange områder som mulig. Frontier Silicon er den ledende leverandøren av teknologiløsninger for digital radio. Før han kom til Frontier Silicon var Patrick konsulent med fokus på strategi for kringkasting og digitale medier. Han har tidligere vært senior-strateg og hatt kommersielle roller på BBC og BBC Worldwide.
Jacqueline Bierhorst
Har vært en pioner i kommersiell radio siden 1987 og har spesialisert seg på distribusjon, markedsføring og innhold. Hun har en sterk track record i lanseringen av ledende kommersielle TV- og radiokanaler i Nederland og Belgia . Siden 2011 har hun vært prosjektleder for å rulle ut DAB+ i Nederland for alle kommersielle kringkastere. Dette ble lansert 1. september 2013. Hun er nå prosjektleder for Digital Radio + NL , som representerer både offentlige og kommersielle kringkastere, og koordinerer felles utrulling og markedsføring av Digital Radio / DAB + i Nederland.
Marcel Regnotto
Advokat og direktør for mediaseksjonen i Federal Office og Communication (OFCOM). Han og hans team har ansvar for utarbeidelse og oppfølging av konsesjoner til sveitsisk radio og fjernsyn. I tillegg jobber han med generelle prosjekter vedrørende overgangen til digital radio. Regnotto har bekgrunn fra Institutt for offentlig rett i Bern.
Miroslaw Ostrowski
Teknisk direktør for Polskie Radio Wroclav, Polens statlige kringkaster. Ostrowski har vært teknisk direktør i mer enn 20 år og er nå også en del av teamet som jobber med digitalisering av radio i Polen. Han er utdannet økonom har en master i telekommunikasjon.
Michael Hill
Grunnlegger og administrerende direktør i UK Radioplayer Ltd, en non-profit joint venture laget av BBC og kommersiell radio for å utvikle radio for internett-tilknyttede enheter. 18 måneder etter at den ble lansert løftet Radioplayer den nettbaserte radiolyttingen med 44 % i året. Radioplayer har også lansert apps for mobil og nettbrett , og lager nå prototyper for hybridradioer til bil og hjem. Teknologien er nå lisensiert til fem europeiske land. Hill har tidligere jobbet for Channel 4, ledet BBC Radio 5live, ledet en strategisk gjennomgang av BBC Asian Network og produsert Newsbeat på BBC Radio 1.
Tor Arnbjørn
Tor Arnbjørn er radiosjef I Danmarks Radio (DR) og har vært det siden 2011. Han har jobbet med radio siden slutten av 90-tallet og har en fortid som journalist, producer og sjef for flere av DRs radiokanaler.
Staffan Rosell
Staffan Rosell er øverste sjef for SBS Discovery Radio, Sveriges største radiokonsern, som utvikler radiomediet i Sverige.
Dominique Lievyns
Leder for salg og markedsføring for Norkring België. Hans oppgaver er salg og markedsutvikling.
Før det jobbet han i Siemens som ansvarlig for å administrere et tverrfaglig team for å konseptualisere, utvikle, salg, distribuere og administrere Belgacom TV -løsning, den første IPTV distribusjon i Belgia.
Han har jobbet med globale globale media og entertainment-løsninger for digital fix & mobil-TV for Nokia Siemens Networks
Svein Harberg (H)
Leder av Stortingets familie- og kulturkomite. Han var ordfører i Grimstad kommune i perioden 2003 til 2007, og fortsatte som folkevalgt i fylkespolitikken. Harberg ble valgt inn på Stortinget fra Aust-Agder i 2009 og satt da i Stortingets kirke-, utdannings- og forskningskomité. Før han ble ordfører i Grimstad, drev Harberg selskapet Harberg AS, med virksomhet innen salg, reiseliv, konsulenttjenester med mer. Han har også vært salgssjef i Selektiv Invest AS, og daglig leder i Trainee Sør AS.
Kårstein Eidem Løvaas
Medlem av Stortingets familie- og kulturkomite (H). Løvaas har bakgrunn fra mediebransjen; fra 1992 til 94 jobbet han i svenske Z-radio, og i årene 1994–2013 i norske P4 som journalist og programleder, 1998-1999 som fungerende programsjef. 2004–2005 var han informasjonsrådgiver i Vestfold Fylkeskommune. Løvaas studerte sosialøkonomi ved Lunds universitet i Sverige.
Thor Gjermund Eriksen
Kringkastingssjef i NRK. Han kom fra stillingen som konsernsjef i Amedia, Norges nest største mediekonsern. Eriksen ble ansatt i A-pressen Lokale Medier som konsernredaktør i 2006 og var en del av konsernets ledelse siden. Han har lang og bred pressefaglig bakgrunn, blant annet som journalist og sjefredaktør i Dagbladet og leder av politisk avdeling i Aftenposten. Eriksen var personlig rådgiver for Erik Solheim, og medieansvarlig for SVs stortingsgruppe på slutten av 80-tallet.
Kenneth Andresen
Redaktør og administrerende direktør i P4-gruppen. Han startet i lokalradio i Oslo på midten av åttitallet og var med på oppstarten av P4 i 1993. Andresen har hatt forskjellige stillinger i P4-ledelsen i over 15 år, mange av dem som nyhetsredaktør. Han har også erfaring som vaktsjef og reporter fra NRK og Dagbladet. I de siste årene har Andresen hatt ansvaret for å etablere og utvikle P4-gruppens nye kanaler, som P5 og P6 Rock.
Lasse Kokvik
Adm.Dir og Ansvarlig redaktør i SBS Discovery Radio Norge. Tidligere bakgrunn for MTG systemet hvor han bl.a. har hatt posisjoner som salgsdirektør og Administrerende direktør for TV3 og MTGs fri-tv kanaler i Norge. Han er en god kommersiell strateg med en sterk operativ legning og en musikk elsker”.
Bjarte Sørhus
Bjarte Sørhus har siden 2008 vært leder for seksjonen for kringkasting og faste tjenester i Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) Seksjonen har blant annet ansvaret for planlegging og tildeling av frekvenser til digital radio i Norge. Han begynte i Nkom i 2006, da først som frekvensplanlegger for radiolinjer. Siden fikk han ansvaret for å lede seksjonen som legger til rette for at norske radioaktører har tilgang på nødvendige frekvensressurser.
Torbjørn Ødegård Teigen
Administrerende direktør i Norkring. Før han begynte å jobbe for Norkring var han visepresident for Product Management and IT, ved Telenor Satellite Services. Teigen har tidligere vært ansatt som IT/New Media leder ved Telenor Media og visepresident for Markedsføring/Forretningsutvikling for Scandinavia Online.
Øyvind Bischoff Mangerud
Leder av Foreningen Norsk lokalradio. Han har lang erfaring fra kringkasting, både redaksjonelt, administrativt og merkantilt og har bistått mange skandinaviske medieselskaper som konsulent. I mange år var han ansatt i Norsk Lokalradioforbund.
Ole Jørgen Torvmark
Daglig leder av Digitalradio Norge. Selskapet, som er eid av NRK og P4, skal sikre en smidig overgang til digital radio for alle landets radiolyttere og for radiobransjen. Digitalradio Norge har to hovedoppgaver – informasjonsarbeid og operatørvirksomhet. Ole Jørgen Torvmark er også gründer i analyseselskapet Userfacts og konsulentselskapet My Digi Days. Han har jobbet med radio og digitale medier siden 1992. Kosulentvirksomheten inkluderer også oppdrag for telekom og musikkbransjen. Ole Jørgen Torvmark har arbeidet for bl.a. 1881, Netcom, IFPI, Aspiro (Wimp), Aller Edge Media, Nordic Web Radio and Radio 1 Norge.